tisdag, september 30, 2008

Ikea

Tisdag 30 september

Åkte till Ikea efter jag hämtat barnen på dagis. Varför åkte jag inte innan jag hämtade barnen på dagis frågade jag mig när vi väl var där. Inte det roligaste att göra Ikea med två trötta barn i en dubbelvagn. Vi passade på att äta middag där, tur det finns matvagnar :) Inte fick jag tag på det jag var ute efter heller, men jag fick tag i lite nytt fint inslagspapper och servetter till 3-års kalasen vi ska ha i helgen. Det kom fram två personer vid olika tillfällen och frågade om killarna var tvillingar, så himla lika är de ju inte och man ser att Alexander är större. Båda som frågade hade själva tvillingar :)

Just det, imorgon kommer det en plattsättare hit för att kolla på vårt kakel i köket. Lutar åt att strunta i saneringen och kakla över det gamla kaklet. Tydligen är det vanligt, det ska vara ofarligt att ha asbest under kaklet så länge det är kvar där. Killen jag pratade med hade gjort så här flera gånger förut.