tisdag, september 30, 2008

Asbestsanering

Tisdag 30 september

Jag är inte så glad just nu, har fått reda på att det med 99% är asbests bakom vårt kakel i köket. Våra lägenheter byggdes 1967 och då var det vanligt att man använde asbest i kakelfix och kalkelfog. En granne sa till mig att det var asbest i deras kök så det är konstigt om vi inte skulle ha det. Tur för dom att deras kakel gick sönder när det var Sollentunahem som ägde bostaden, för de fick det sanerat gratis. Jag har kollat upp pris på en sanering av 2 kvm och det kostar mellan 6000-7000 ex moms! Det gick inte att dela upp betalningen heller :(

Jag läste just den tekniska utredning som föreningen gjorde innan vi köpte lägenheten och där står det inget om asbest i köket. Därför tycker jag att vi borde kunna få det betalt. Jag vet inte alls hur det funkar men jag har i alla fall ringt företaget som gjorde besiktningen. Jag har redan beställt kakel såklart, det gjorde jag innan jag fick reda på asbesten. Jävla skit! Om jag vill få reda på om det verkligen är asbest kommer det kosta 1300.

1 Comments:

At 30 september 2008 kl. 13:34, Anonymous Anonym said...

Fy vad sura pengar! Och jag förstår att du inte tycker det är kul med asbest.

Hoppas du får besiktningsföretaget att betala.

 

Skicka en kommentar

<< Home