onsdag, september 24, 2008

Nere

Onsdag 24 september

Sov jättedåligt inatt, tänkte på jobbet och drömde skumma drömmar. Vaknade och hade ont i halsen. Alexander har börjat skrika på nätterna, vi går in och klappar på huvudet men han har svårt att komma till ro. Ibland struntar vi i honom och han somnar av sig själv. Vet inte vad det är, vi är noga med att han inte ska se läskiga teve-program men ibland tror man det ska vara okej så tycker han det är jättehemskt. Jag har sagt upp mig från jobbet, har fått ett nytt. Jag trivdes inte alls bra så det känns skönt med ett nytt. Det ligger jättenära så jag kan jobba 7-16. Det jobbiga är att jag har en månads uppsägningstid och jag vill verkligen inte jobba kvar där en dag till. Två kollegor var väldigt elaka mot mig och det har jag sagt till min arbetsgivare, som tycker jag ska bita ihop och jobba klart mina veckor. Jag har bara varit där några dagar och kan inte ens jobbet och ändå vill de att jag ska lära upp en ny person. Jag har sagt att jag vägrar gå dit mer, så de är inte är så glada på mig. Idag är jag hemma med vård av barn igen, båda barnen är jättehostiga och snoriga. Tycker Sebastians öga är mer rött igen och även Alexander har lite kladd i ena ögat. Jante har mycket ont i ena örat så hela familjen mår dåligt. Imorgon måste jag ringa jobbet igen och meddela att jag inte tänker komma mer. Jag är konsult så jag måste ringa två olika företag. Jag fick inte tag på det företaget jag är uthyrd till idag. Rörigt det blev, hoppas ni förstår vad jag menar.

5 Comments:

At 24 september 2008 kl. 19:56, Blogger Dempah said...

Usch då, hoppas grabbarna blir friska snart och att det löser sig med jobbet.
Vart var det du jobbade nu, och vad var det nya jobbet för något?
Hälsa familjen!

 
At 24 september 2008 kl. 21:14, Anonymous Anonym said...

Vad tråkigt att det blev så! Men samtidigt vad bra att du fått ett nytt jobb. Du känns verkligen företagsam du Jenny. Här uppe är det svårt med jobb. Grattis till det nya! Bra tider. Jag jobbar 6.45-15.00 ena veckan och 8.00-16.30 den andra. Jag föredrar den tidiga veckan. Då kan Magnus lämna och jag hämta barnen på dagis.

Jobbigt med störd nattsömn. Hoppas ni får sova bättre snart och slipper alla virus. KRAM

 
At 25 september 2008 kl. 08:35, Anonymous Anonym said...

Jag glömde säga att du kan alltid bli sjukskriven uppsägningsmånaden. Jag har varit i samma situation och det är verkligen hemskt att vantrivas på jobbet. Kunde inte sova till slut och blev då sjukskriven. KRAM

 
At 25 september 2008 kl. 10:31, Anonymous Anonym said...

Men oj vad tråkigt att det inte funkade på nya jobbet men starkt att du tog tag i situationen istället för att bara fortsätta "lida".

Krya på er hela lilla familjen!

 
At 25 september 2008 kl. 11:27, Anonymous Anonym said...

Låter inge vidare, jobbigt när det är sådär.

Se till att du inte behöver gå dit något mer och lagom till nya jobbet börjat är ni säkert friska allihopa och du kanske får ett lugnare och roligare jobb.

Efter regn kommer solsken!

Kramar till dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home