tisdag, mars 04, 2008

Mitt jobb

Tisdag 4 mars

Min favvobloggare Annica undrar: Vad jobbar ni med och hur trivs ni med det?

Jag jobbar på dataföretaget Dell. Har jobbat där länge nu, började som praktikant när jag gick på gymnasiet. Hela sista året på gymnasiet var jag på Dell varje torsdag och fredag. Jobbade även helger och efter skolan. Fick fast anställning sommaren 2000. Jobbar på ekonomiavd och är ansvarig för leverantörsreskontran och hjälper till i bokslut. Har fått göra mycket skoj i jobbet, har varit till Irland två gånger var av en gång själv. Fick åka dit på en utbildning för ett nytt ekonomisystem och fick sedan lära upp Dell Sverige. Har även åkt själv till Danmark och Norge för att utbilda och hjälpa folk där. Känner att jag borde göra något nytt, därför ska jag försöka bli sjuksköterska. Måste först plugga matte b och naturkunskap b. Ska söka nu i april. Malin som har lilla Esmeralda som jag är fadder till jobbar också på Dell. Hon är världens gullligaste kollega och kompis.

4 Comments:

At 4 mars 2008 kl. 14:32, Anonymous Anonym said...

Va det såå länge sen vi gick ut skolan. Usch...

Kul att du bestämt dig för att plugga! Det kommer att gå jättebra!

Själv funderar jag fortfarande...

 
At 5 mars 2008 kl. 12:25, Anonymous Anonym said...

Vilka fina ord om mig. TACK! Och roligt att läsa om ditt jobb. Jag hade ingen aning vad du jobbar med (som ngn skrev på min blogg).

Bra att du bestämt dig. Kommer att gå jättebra och vården behöver verkligen dig! Kram Annica

 
At 5 mars 2008 kl. 12:26, Anonymous Anonym said...

Esmeralda är ju bara ett så fint namn!

 
At 5 mars 2008 kl. 15:46, Anonymous Anonym said...

Tack Jenny, vad glad jag blir för dom orden. DITO

Kram Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home