måndag, februari 04, 2008

Renovering

Måndag 4 februari
Vi har börjat renovera hemma, eller inte vi utan ett par hantverkare. Det kommer bli så fint! Vi ska ha nytt golv i hela lägenheten utom vardagsrummet, det får vi fixa senare. Helgen som varit har jag stressat mellan mina föräldrar, lägenheten och mina svärföräldrar. Alexander och Sebastian skulle sova där från lördag till söndag, så blev det inte. Barnen har en tendens att bli sjuka när de ska sova borta. Jante var hos farbror doktor på fredagskvällen och fick veta att han hade lunginflammation. Så mina föräldrar ville inte att han skulle sova hos dom. Jag lämnade Jante hos hans föräldrar på fredagskvällen. I bilen på väg från Jantes föräldrar till mina föräldrar så spydde Alexander. Jag var ju själv med pojkarna och jag har så svårt för spyor. Jag vände tillbaka till Jante och hans föräldrar och dumpade Alexander där. Jag och Sebastian sov själva hos mina föräldrar. Sebastian hade 40 g feber och ögoninflammation. Han sov inte så jättebra utan höll mig vaken så gott han kunde.
Allt som kunde gå fel gick fel i helgen, bilen pajade, Alexander kräktes ner hela bilen, Jante hade inga pengar på sitt konto när han skulle hämta ut vårt nya bord på Mio, barnen var sjuka och gnälliga och jag missade min kusins 5-års kalas. Jag har i alla fall lyckats träffa hantverkarna och bestämt vad som ska göras i lägenheten och fått ett fast pris. Imorgon börjar dom riva ner alla tapeter och vi ska hyra en bil igen och köpa allt som behövs.
Här är mina kusiner Emelie och Thomas. Kortet är taget sep-05.

5 Comments:

At 4 februari 2008 kl. 14:54, Anonymous Anonym said...

Era stackare, önskar att man kunde hjälpa till med nåt... men man vill ju inte bli sjuk själv!!!

Det kommer att bli jättefint när allt är klart i lägenheten. Hoppas att ni frisknar till så att vi kan ses snart! Krya på er kram från Esmeralda & Malin

 
At 4 februari 2008 kl. 17:36, Anonymous Anonym said...

Förhoppningsvis kan du skratta åt allt detta när du sitter i din fina nyrenoverade lägenhet och njuter. Hoppas veckan blir lugnare än vad helgen va!
Kram!

 
At 4 februari 2008 kl. 19:58, Anonymous Anonym said...

Oj era stackare! Allt ont på en gång. Krya på er och hoppas inget mer skiter sig för er.
Kram Anna H

 
At 6 februari 2008 kl. 10:01, Anonymous Anonym said...

Nej vilken henmsk helg! Tänk att allt ska komma på samma gång?! Nu kan det bara bli bättre iaf. Kul att få nytt och fräscht hemma! Kramar Annica

 
At 7 februari 2008 kl. 11:19, Anonymous Anonym said...

Låter inte som någon helg som man längtar efter. Hoppas ni snart blir friska och krya igen. Vad roligt med nytt golv, nu kommer hela familjen gå med mokasiner i rädsla för att repa golven:) Hoppas ni mår bättre nu och att veckan blir bra!
Kram från Karin

 

Skicka en kommentar

<< Home