torsdag, januari 24, 2008

Ingen ork

Tisdag 24 januari
Har ingen ork att blogga, har så mycket att berätta men är så trött. Sebastian vaknar ett antal gånger varje natt och skriker högt. Tror han har börjat drömma en del. Han vill också äta runt 3-4 varje morgon. Han äter fortfarande dåligt på dagarna, inte välling, inte mycket mat, inte macka osv. Det han tycker om är gröt och modersmjölkersättning. Hoppas det blir bättre snart. Alexander vaknar också vid 4-5 och vill ha välling (han äter också dåligt!) han somnar om men vaknar runt 6. Tur att Jante går upp med honom de dagar han ska till dagis. Jag är inte så trött för alla vakna nätter utan mer för jag oroar mig för framtiden så jag har själv svårt att sova. Har börjat kolla lite utbildningar. Jag skulle jättegärna plugga till sjuksköterska men jag har så dåligt självförtroende. Om jag ska kuna söka den utbildningen så måste jag plugga in matte b och naturkunskap b. Jag är så usel på matte! Hatar verligen matte! Ucsh!!! Jag måste i alla fall söka senast i maj så jag har lite tid på mig.

Sedan har jag bokat tid för bröstförminskning (eller tid för att få reda på om jag kan få det gratis) Jag har ju diskbråck så det är en anledning till att jag skulle kunna få det. Jag har också gått med i viktväktarna och har nu nått mitt fösta mål! Jag har gått ner 8,6 kilo. Har massor av kilon kvar innan jag når min målvikt.
Sebastian har fyllt 1 år! Han kröp på alla fyra för första gången igår. Han har bara hasat runt på magen förut.
Sebastian på 1-års dagen

Storebror ville såklart leka med Sebastians nya saker
Den här fina stolen har Maja gjort i 1-års present

6 Comments:

At 24 januari 2008 kl. 21:44, Anonymous Anonym said...

Vad duktig du är som gått ner så mycket!

Jättefin stol Sebastian fick i present. Killarna är så fina. Gillar när syskon har lika kläder!

Det klart du ska läsa till ssk om det är vad du vill jobba med. Det kommer du klara galant. Du verkar vara en sån varm och empatisk människa och det är ni som behövs inom vården! Kram kram Annica

 
At 24 januari 2008 kl. 21:48, Blogger Anna/Kioskis said...

Å... klart du ska plugga till sjuksköterska! Och matten får de helt enkelt lära dig, hade du kunnat allt hade du inte behövt läsa in det ju. Det där fixar du, du är ju en smart tjej och har Jante som kan hjälpa om du stöter på patrull!

Jag blir alldeles mållös när jag läser om hur duktig du är med viktväktarna - över 8 kilo!!!! Det är inte dåligt det! Tummen upp!!!!

 
At 24 januari 2008 kl. 21:54, Anonymous Anonym said...

Och jag tror Sebastian och Alice skulle bli bra vänner. Exakt samma matvanor. Alice vägrar välling och mat. Äter gröt (sällan en hel portion) och ersättning. Hon kan smaka av våran mat men kan absolut inte tugga bitarna i 8-månadersmaten. Skitungar!

Simon har fram till nu ätit välling varje natt. Nu händer det (peppar peppar) att han sover hela nätterna. Oftast vaknar han och är orolig. Tror att han drömmer en hel del och sen har han problem med andningen.

Simon äter också dåligt. Älskar korv och välling. Trots det är han rätt rund, 17 kilo.

Ibland får vi kommentarer om Alice nattmål. Som att vad händer om ni inte ger henne mat då? Magnus brukar svara att ni får gärna ta henne en natt och prova:-)

Alla barn är olika. Man gör ju det som funkar. Sen vill man inte ha skrik på nätterna och väcka övriga syskon.

Långt jag skriver nu då! Men det är skönt att höra att andra också har barn som också vaknar på nätterna! Kram kram Annica

 
At 25 januari 2008 kl. 12:43, Anonymous Anonym said...

Jenny, du kommer att klara pluggandet galant! Det har ju gått flera år sen du pluggade senast och du har "mognat" massor sen gymnasiet. Jag vet att du klarar detta, så sök!!!! Man kan alltid hoppa av om det inte blir som man tänkt sig. Men du har verkligen ingenting att förlora.

Du är verkligen toppenduktig på alla sätt och vis. Och som du kämpar med kilona kan du också kämpa med matten.... eller hur?!

Vi finns här och stöttar dig, det vet du!!! Kram kram //Malin

 
At 25 januari 2008 kl. 13:11, Blogger Dempah said...

Äsche, det är väl klart att du kan plugga vidare om du verkligen vill. Matte och naturkunskap kan väl Jante hjälpa dig med om det skulle behövas?

 
At 30 januari 2008 kl. 08:23, Blogger Jenny said...

Tack alla för era fina kommentarer ;) Kram till er alla!

 

Skicka en kommentar

<< Home