onsdag, februari 13, 2008

Renovering del 2

Onsdag 13 februari

Vi bor fortfarande hos mina föräldrar. Byggkillarna har inte börjat lägga golv eller måla ännu. De river gamla tapeter, gör nya vägguttag och sätter upp nya väggar. Jag kan inte få in bilder så länge vi bor borta men när vi kommer hem igen ska ni få se lite före och efter bilder. Jag har varit och köpt nya innedörrar ett antal gånger nu, varje gång blir någon dörr felköpt. Jag har varit på K-rauta ett antal gånger nu. Jag känner mig helt vilsen i den butiken, alla som är där och handlar har byggkläder på sig. Jag har flera gånger gått fram för att fråga efter något men så är det bara en vanlig byggjobbare och inte en anställd. Nu tror jag jag är klar med alla inköp utom den sista dörren. Jag tänkte ta det i helgen när Jante kan följa med. I helgen var vi iväg till Ikea och köpte en ny säng till mig och Jante. Vi byter ju rum nu så vi får bara plats med en 160 cm säng. Som tur är sover barnen i sina egna sängar annars hade det inte gått.

Idag ska jag och Sebastian gå till öppnis i Väsby, det är för 1-åringar idag. De har speciella dagar för bara 1-åringar. Vi ska träffa Lisa och Alva (hon som också är född 12 jan) där. Det är skönt att åka bort med honom på dagarna för mamma och pappa har inte barnsäkert någonstans. Det finns massa att förstöra här. Sebastian är snabbt framme vid trappan och kliver upp några steg, står och balanserar på tårna ytterst på trappsteget (jätteglad!)