onsdag, februari 27, 2008

Längtar hem....

Lördag 1 mars

Vi flyttade hem till mina föräldrar den 1 februari och idag har vi bott här en hel månad! Det är jobbigt att inte bo hemma och ha sina saker som man är van vid. Tur att det finns två våningar här. Mamma och pappa har varit jättehjälpsamma. Pappa slutar jobbet vid fyratiden så han har lekt med killarna medans jag har lagat mat. Mamma och pappa har passat dom på helgerna så vi har kunnat shoppat till lägenheten i lung och ro. Det är tur att de bor i hus annars hade vi inte klarat oss. Vi har ju fått gratis mat i en hel månad också :) Det ska ändå bli så himla skönt när det är klart hos oss.

Vi kom just hem från Ikea där vi åt lunch och köpte lite mer saker. Ett överkast till vår nya säng och en varsin taklapma till barnen. Vi fotade även barnen, studio apelsin var där. Om vi hade vetat att de skulle vara där hade vi klätt barnen lite snyggare. Hade man ikea family-kort kostade 10-15 bilder bara 150:- Om det blir någon bra bild tänkte jag beställa en canvas. Alla bilder vi får kommer vara svartvita. Jag lägger upp bilder när de är klara.

Ikväll ska vi till Rikard och Åsa på middag och kolla på melodifestivalen. Vi tar bara med oss Alexander så han får leka lite med Samuel. Sebastian ska stanna hemma med mina föräldrar. Tack mamma och pappa för hjälpen! Ni är bäst!

På måndag ska jag ha meandi party här hos mina föräldrar, vi hinner inte bli klara hos oss. Jag hoppas någon kan komma :) Jag är jättesugen på den här t-shirten med godisråttor på. En gul till Sebastian och en brun till Alexander. Det blir nog det enda jag kommer köpa.

2 Comments:

At 2 mars 2008 kl. 14:18, Anonymous Anonym said...

Det ska bli såå spännande att se när det är klart!

Maja

 
At 2 mars 2008 kl. 22:12, Anonymous Anonym said...

Förstår att det är dubbelt att bo hemma. Skönt med hjälp med ändå påfrestande.

Det är mycket 70-tals mode i barnkläderna i vår. Sådär snyggt tycker jag som själv är 70-talist!

 

Skicka en kommentar

<< Home