måndag, december 31, 2007

Julafton

Måndag 24 december
Julen blev inte som vi hade tänkt oss i år. Det började redan på natten, Sebastian skrek och skrek. Han ville inte sova alls. Han var precis som han brukar vara när han får öroninflammation. Han kräktes en gång också. På morgonen ringde jag mamma och frågade henne om han fick komma med på julfirandet. Eftersom mina mor och farföräldrar börjar bli gammla ville hon inte att han skulle följa med. Jag och Jante bestämmde att han och Sebastian skulle åka till Danderyds akutmottagning. Jag och Alexander åkte själva till mina föräldrar. På vägen dit var vi jättenära att krocka, Jante körde (på huvudled) och så kom det en kärring från en annan väg och tänkte inte lämna företräde. Jag såg bilen som kom i en väldans fart och skrek åt Jante att stanna. Vi hann precis stanna men det var nära en krock.
Det var trevligt hemma hos mamma och pappa, tomten kom och Alexander var så glad. Han gick och öppnade dörren till tomten och gav honom en kram. Han fick för många julklappar! Nu måste jag rensa bort massa av hans gammla saker. På kvällen när alla hade gått hem utom familjen fick Jante och Sebastian komma. Sebastian hade såklart öroninflammation. Nu fick han starkare penicillin och fler doser.


Jag min lillebror och min lillasyster

Här får Alexander paket av snälla tomten

ännu mer....

Min man och min bror

Det är omöjligt att ta bilder på båda barnen sammtidigt

2 Comments:

At 31 december 2007 kl. 12:54, Anonymous Anonym said...

Vilken härlig syskonbild på er!

 
At 1 januari 2008 kl. 12:48, Anonymous Anonym said...

Shit vad lika ni syskon är! Och jag håller med, hur fångar man sina barn på samma bild?!

 

Skicka en kommentar

<< Home