fredag, augusti 03, 2007

Milo

Lördag 28 juli
Min mamma och bror åkte till Turkiet i går och ska vara borta en vecka. Jag har beställt lite kläder till barnen, bl.a. Puma skor. Det är så klart inte äkta men de är helt ok. Pappa ska segla Blidö runt med två personer han knappt känner. En av dom har en hund, en Volpino som heter Milo. Nu fick hon ingen hundvakt till Milo så jag och Jante fick ha honom fredag till söndag. Han trivdes bra hos oss. Det jobbiga var att han skällde så fort jag pratade med barnen och Alexander blev rädd när han skällde. På söndagen hittade jag en grå sak på mattan, jag trodde det var en sten. Jag tog upp den i handen och kände att den var ganska mjuk, jag slängde iväg den igen för den kändes så skum. Kom att tänka på att det kunde vara en fästing, och det var det såklart. Usch jag har aldrig sett en så stor fästing, den kunde inte röra sig för den var så stor, man såg knappt huvudet. Jag är glad att vi inte har hund! Slippa gå upp tidigt på morgonen för att rasta hunden, slippa fästingar och slippa massa hår på mattan. Det var skönt att lämna tillbaka honom på söndagen. Kul att låna ibland men skönt när man får lämna tillbaka :)


Milo är 5 år och en livlig hund...

2 Comments:

At 6 augusti 2007 kl. 10:51, Blogger Anna/Kioskis said...

Fästingar och hår på mattan kan jag inte förneka, men gå upp tidigt? :-D Där har ni som småbarnsföräldrar nog det värre... mina tre är riktiga sjusovare och tar gärna långa sköna sovmorgnar med oss. På vardagarna ligger de kvar under täcket tills jag ätit frukost och får DRA upp dem... haha...

 
At 8 augusti 2007 kl. 14:10, Blogger Jenny said...

Anna- Milo skulle ut kl 6 på morgonen, då har ju inte ens mina killar vaknat :) Men det var väl för att han inte var van att vara hos oss. Skönt att dina hundar sover länge...

 

Skicka en kommentar

<< Home