tisdag, juli 03, 2007

Midsommar

Fredag 22 juni
Äntligen är vi på landet! Så himla skönt att bara släppa ut Alexander på tomten. Landet ligger på Väddö och ägs av min mormor och morfar. Min mamma och pappa har ett eget hus på deras tomt, men när ingen annan är där bor vi i det stora huset (som inte alls är så stort) Den här midsommaren var det bara vår familj och mamma, pappa, syster och systers pojkvän där. Mammas syster och hennes familj åkte till Spanien och mormor och morfar stannade hemma. Vi fick strålande väder med sol hela dagen. Alexander fick åka traktor som har varit tradition sedan jag var liten. En traktor åker runt och plockar upp alla barnen och kör ner dom till midsommarfirandet. Det var pilkastning, lotteri, korvförsäljning, dans och fiskedamm. Alexander stack iväg och dansade själv runt midsommarstången när inte jag orkade längre :) Jag ska försöka få lite mer kort från syrran och pappa, själv så filmade jag mest.


Min syster och hennes kille

Alexander äter korv när vi andra äter sill

Sebastian vill också sitta med när vi äter

Här är vi på väg ner till båthamnen, Alexander kastar sten i vattnet.

1 Comments:

At 9 juli 2007 kl. 22:25, Anonymous Anonym said...

Min mail är elenoreolsson@hotmail.com

 

Skicka en kommentar

<< Home