torsdag, juni 28, 2007

Skansen

Onsdag 13 juni

Öppna förskolan i Sollentuna fixar varje år en resa till skansen. Jag var inte med förra året men i år bestämmde jag mig för att ta med Alexander och låta Sebastian vara hemma med pappa. För 70 kr fick jag och Alexader varsin sittplats på en buss tur och retur från Skansen och inträde. Skönt att få åka buss ända fram och slippa varma tåg och bussar.

Vi fick en jättefin dag tillsammans. Jag gick med två andra mammor och deras 3-åriga döttrar. Vi kollade på en del djur först. Sedan tog vi en lunch och efter det fick barnen leka i den stora lekparken som finns. Alexander vägrade sova såklart! I slutet fick barnen åka en massa karuseller, Alexander var helt frälst i några lastbilar som åkte runt på en räls. Jag tror han åkte den ca 4 gånger. Han ville åka allt :)


Klappa stora grisen var kul

Slänggungan åkte han först

Ett flygplan som kunde åka upp om man drog i en spak. Tur att Vanessa åkte med
honom, hon visste hur man skulle göra.

Vanessa och Alexander i bilarna som Alexander älskade. Han hittade en tuta och
gissa om det tutade mycket :)

På väg hem somnade Alexander i bussen. Tur att det var köer, han sov ca 1 timme.

1 Comments:

At 2 juli 2007 kl. 20:23, Anonymous Anonym said...

vilken härlig dag! fina bilder!

 

Skicka en kommentar

<< Home