söndag, maj 31, 2009

Underbar helg!

Lördag 30 & söndag 31 maj
Vi har haft en underbar helg, vi har haft runt 30 grader varmt. Igår var var vi barnvakt till Alexanders kompis Samuel. Vi åkte tåget till Ulriksdal och gick därifrån till Mulle Mecks lekpark. Helt underbar! Fanns mycket för barnen och allt väldigt anorlunda mot vanliga lekplatser. Om man bor i Stockholm tycker jag man ska ta sig dit. Vi hittade en grillkiosk i närheten så vi fick god lunch. Alexander och Sebastian höll sig vakna hela vägen hem men Samuel somnade gott i vagnen på vägen hem.

Alexander, Mulle Meck och Samuel

Mulle Mecks verkstad





En rymdraket med rutschkana



Söt väderkotte

En söt trappa som Sebastian gillade








Idag har vi först ätit morsdag-tårta med Vanja och hennes familj. Vi köpte en tillsammans som vi tog med till lekparken. Hade lite tårt picknick och mys med barnen. Vid lunch åkte jag och Alexander till pappa segelbåt och fick oss en tur. Tyvärr så blåste det inget så vi åkte bara med motor. Hur mysigt som helst! Jag köpte med mig potatissallad och rostbiff som vi åt. Min farfar var också med. Det blev alltså fyra generationer ute på sjön. Jag lyckades få lite för mycket sol på mig så jag ser ut som en kräfta fast jag har smörjt mig med ungarnas solkräm nr 50. Tyvärr så glömde jag min kamera men jag tog några med pappas kamera. Alexander gick runt på båten helt orädd när vi åkte. Jag var bara lite närvös :)

Alexander tyckte det var spännande med kranen.

Min farfar och min pappa.



Jag låg i fören och solade mig :) Även Alexander ville vara längst
fram.

Här går han fram och tillbaka....

6 Comments:

At 31 maj 2009 kl. 22:08, Anonymous Maja said...

Åh, vad härligt! Jag saknar sjön. Det är sån härlig känsla! Hoppas veckan blir lika bra som helgen! Kram!

 
At 1 juni 2009 kl. 09:43, Anonymous Anonym said...

Vilken helg ni haft! Underbara bilder.

Jag skulle nog också bli lite nervös med mina små på en båt. Speciellt med Alice som klättrar jämt.

 
At 1 juni 2009 kl. 09:43, Anonymous Anonym said...

Joakim älskade Mulle Meck som liten! Nostalgitripp jag fick nu.

 
At 1 juni 2009 kl. 10:54, Anonymous lisa said...

Va bra att ni hittade dit sen=)
Rolig park det!

 
At 13 juni 2009 kl. 16:59, Anonymous S@ra said...

Mulle Meck-landet i Kista har jag hört gott om men aldrig sett. Ser fint ut! Dit ska vi absolut åka på utflykt någon dag.

 
At 4 december 2009 kl. 23:49, Anonymous Anonym said...

maste kolla:)

 

Skicka en kommentar

<< Home