söndag, maj 24, 2009

Cirkus

Söndag 24 maj
I går var jag, Alexander och mamma på cirkus Maximu. Första gången Alelxander var på cirkus och första gången på flera år för mig och mamma. Alexander trodde det var ett slott, han tyckte det var så högt och att det såg ut som ett prinsesstorn. Jag får en liten klump i magen när elefanterna kommer in. Det känns inte som om de har det så bra, det är ju kanske inte den bästa miljön för dom. Lära sig massa saker och gå runt på en pytteliten scen. Jag hade en plan hur jag skulle fly om elefanterna skulle bli tokiga.

Så här står det på internet när man söker på elefant och cirkus: "Så sent som 1994 drevs en elefant till vansinne i den danska cirkus Benneweis. I det frihetliga utbrottet trampades domtören ned, en äldre man ur publiken blev upplyft med snabeln och bortslängd, varefter elefanten desperat gav sig ut på stan för att söka sin frihet, endast bemött av polisernas kulor"

Alexander fick en lampa som blinkade.

De största kossorna jag sett. Har nog aldrig sett kossor på cirkus förut.

Fyra killar från Kina hoppade i rep och flög runt pinnen de står på.

Tre stora elefanter springer runt, varav en bajsade så det luktade skit i hela tältet.

Där vi hade parkerat hade de även parkerat en hel drös med kameler och
dromedarer.

1 Comments:

At 25 maj 2009 kl. 20:21, Anonymous Maja said...

Kul med cirkus, men tyvärr är det nog inte så kul för elefanterna. Jag hörde härrom dagen att elefanter rymmer och försöker ta självmord på motorvägen och att dom fick lyfta bort den med lyftkran... Vet inte om det är sant...

 

Skicka en kommentar

<< Home