torsdag, januari 08, 2009

1 år äldre och lite klokare

Torsdag 8 januari

Idag blir jag hela 28 år! Det är inte klokt vad tiden går fort. Jag börjar få lite åldersnoja, kommer ihåg när jag började jobba på Dell, då var jag bara 18 år, precis 10 år sedan. Det är även 10 år sedan jag och Jante blev ihop, tänk att vi bara var 17 och 18 år när vi blev tillsammans. Nu 10 år senare har vi två små killar och en jättefin nyrenoverad lägenhet :)

Grattis till mig! Ikväll blir det god fläskfilégryta som är super enkel att göra och så himla god. Som sagt så har vi årsbokslut men jag hoppas kunna komma härifrån vid 5 tiden ikväll.

Igår kväll på väg hem från jobbet blev jag stoppad av herr polis, de blinkade med blåröd blinkers och stannade bara mig. Usch vad närvös jag blev, hade kört mot gult men det var inte därför de stannade mig. Nej utan de hade kollat upp mitt reg nummer, och vi fick ju vår nummerplåt stulen för ett tag sedan (vi åker gratis i tullarna) så de ville kolla att det var min bil och att jag inte hade stulit denna nummerplåt. Jag trodde inte polisen kollade upp så noga när de var ute och körde. Jag fick även blåsa men jag var som tur var nykter :) Jag som brukar dricka så mycket på jobbet ;)

8 Comments:

At 8 januari 2009 kl. 10:41, Anonymous Anonym said...

GRATTIS till 28 unga år!! Du är ju knappt vuxen än;)

Jag har också fått blåsa en gång. Nevöst fast jag såklart inte druckit. Och varför är poliser alltid snygga?! Kram Annica

 
At 8 januari 2009 kl. 11:05, Blogger Jenny said...

Annica - Tack! Jag är ju nästan 30 nu! Kommer ihåg när min mormor fyllde 50 (jag var då 8 år). Tiden bara försvinner, har verkligen börjat tänka på livet och hur snabbt det går. Kanske gör jag det för min mammas bästa kompisar dog alla under en kort tid och alla var runt 45-55.

Polisen igår var inte så snygg tyvärr. Hans kvinnliga kollega var snyggare :)

 
At 8 januari 2009 kl. 13:40, Anonymous Anonym said...

Hipp hipp hurra på födelsedagen!!!!

Alltid lika läskigt att bli stannad av polisen även fast man inte gjort något.

 
At 8 januari 2009 kl. 16:29, Anonymous Anonym said...

Grattis, grattis, grattis! =)

Förstår att du var nervös, speciellt när de bara stannade dig också.. ÅÅhh, jag vill också ha fläskfilésgryta, det är ju så extremt gott!!!!!!

 
At 8 januari 2009 kl. 20:14, Anonymous Anonym said...

Grattis vännen! Hoppas du haft en bra dag! Vi ses på söndag, kram!

 
At 10 januari 2009 kl. 11:35, Anonymous Anonym said...

Våra liv är i sina delar ganska lika - men det skiljer 10 år på oss i födelsedag.

 
At 10 januari 2009 kl. 11:38, Anonymous Anonym said...

Jag har aldig blivit stoppad av polisen bara så där på vägen. Bara fastnat i kontroll. Och det var nog så nervöst. Plötsligt kunde jag (inombords) rabla upp en massa trafikförseelser jag gjort de senaste minutrarna (körde jag inte lite mot gult? lite över hastighetsbegränsningen vid skolan? farlig omkörning?). Och är bilen besiktad? Och tänk om mönsterdjupet på däcken plötsligt slitits flera mm på bara senaste km?! Eller bromsljuset gick sönder i guppet där borta.

Men de har aldrig haft något att påpeka.

 
At 10 januari 2009 kl. 11:39, Blogger S@ra said...

Grattis i efterskott, förresten!

HURRA HURRA!

 

Skicka en kommentar

<< Home