tisdag, december 30, 2008

Funderingar

Tisdag 30 december

Jag har funderat ett tag på om vi ska låta barnen få samma rum, sova och leka ihop. Nu när de är så små så känns det som om det kanske är det bästa. De leker alltid i samma rum, Sebastian är nästan aldrig i sitt rum, bara om Alexander leker där inne. Jag och Jante har ju inte plats för våra kläder i vårt lilla krypin så det vore jätteskönt med ett stort rum till oss. Sebastian eller Alexander kan ju ta vårt lilla rum sedan när de inte vill dela rum längre. Det har inget fönster men så ofta är man ju inte på sitt rum. Det är ju inte ens säkert att vi kommer bo kvar så länge heller. Hur har ni det? Har ni som har fler barn samma rum? Funkar det bra? Det som är bra är att vi skulle få ett rum över till förvaring och arbetsplats.

4 Comments:

At 30 december 2008 kl. 13:12, Anonymous Anonym said...

Jag vill inte att mina barn delar rum. Dom sover illa som det är så jag vill inte att dom ska störa varandra ännu mer.

Jag och syrran delade rum när vi var små. Det var ju så då. Eget rum hade inte många av mina kompisar.

Det kan säkert fungerar bra. Testa en natt och se.

 
At 2 januari 2009 kl. 08:46, Blogger Sara said...

Jag skulle också prova innan man gör stora förändringar som att tapetserar om :) När vi flyttade hit fattades ett rum så vi byggde om. Lagom tills vi byggt om fick vi en överaskning, en lillebror var på väg :D Så nu fattas i alla fall ett rum. Min äldsta är så mycket äldre att han inte kan dela med någon av de små. Mellanbarnet är en flicka mitt uppe i sin prinsessperiod så där vill jag inte stoppa in en Lillebror *S* Kvar blev vårt rum men det fungerar inte i längden. har funderingar på att de yngsta ska få dela sovrum om något år, de är ändå alltid på nedervåningen och leker. Det är svårt... Lycka till!

 
At 3 januari 2009 kl. 22:24, Anonymous Anonym said...

Självklart ska barnen dela rum. Det kommer att gå jättebra!

Mina tjejer kommer att få dela rum varesig de vill eller inte om ca ett år när Martin och jag vill ha tillbaka vårt rum och liten får barnkammaren. Å när Vanja blir så stor så hon vill ha eget rum så får Tuva och liten dela rum. Det får funka även om det blir en kille. (så är planen iallafall).
Vissa är skeptiska men jag försöker att tänka positivt.
Barn mår inte dåligt av att dela rum, det kan till och med bli en extra trygghet att ha syskonet nära.

Jag tycker att ni ska prioritera er själva.
Å med era fina killar kommer det nog inte bli några långvariga problem. Lite strul i början får man kanske räkna med men så är det väl vilken förändring man än gör.

Lycka till hur ni än gör.
Kram Anna Holmberg

 
At 6 januari 2009 kl. 15:32, Anonymous Anonym said...

Vi flyttade till större hus så att alla skulle ha eget rum. När de är små kan de dela rum, men efter de börjat säg tredje klass bör de ha ett eget rum.

 

Skicka en kommentar

<< Home