torsdag, juni 26, 2008

Nehe

Torsdag 26 juni

Ringde rektorn imorse som har hand om alla intagningar. Det var precis så som jag trodde, kommunen har inga pengar, de satser på dom stackare som inte har någon utbildning. Det finns massa platser kvar men jag får inte gå. Det kommer till 90% chans att komma en utbildning som startar i mars som inte går via kommunen. Det är akutvård precis det jag vill läsa, så i oktober ska jag söka igen. Idag har jag börjat kolla efter nya jobb, har hittat en del. Jag har aldrig sökt jobb (fick anställning direkt efter gymnasiet), vet inte hur man skriver ett personligt brev eller cv. Kollade runt på nätet och det finns mycket hjälp att få. Jag har hittat ett intressant jobb som jag vill ha. Ringde dit idag och pratade med en trevlig tjej. Håll tummarna för mig nu!

2 Comments:

At 26 juni 2008 kl. 19:59, Anonymous Anonym said...

Skönt att det verkar lösa sig!

Magnus har sökt mängder av jobb sista åren (han var sjukskriven länge pga utbrändhet).

 
At 26 juni 2008 kl. 21:39, Anonymous Anonym said...

Vad är det för jobb då? Nu blir jag nyfiken :) :)

 

Skicka en kommentar

<< Home