söndag, juni 01, 2008

Egen tid

Söndag 1 juni

Jante är ute med barnen så jag kan få lite egen tid. Jag skulle vilja slappa i soffan med en bra bok och god dricka men istället städar jag. Har satt på en tvätt, bytt lakan, packat Alexanders resväska och plockat ur disken. Skönt att man hinner så mycket när man är själv. Vi skulle träffa Alexanders dagiskompis och hennes familj men jag ställde in. Kände att det var för mycket att göra hemma innan vi åker. Nu ska jag städa i Sebastians rum sedan kommer nog familjen hem.

Måste bara rekommendera en serie som jag och Jante har börjat se, Dexter. Den är så jävla bra. Jag läste i elsklingens blogg om Dexter. Nu har vi sett hela säsong 1 och jag är såld. Nu när Lost är slut har vi något annat att se på kvällarna.

5 Comments:

At 1 juni 2008 kl. 18:23, Anonymous Anonym said...

Det där känns bekant. Egentiden går ofta åt till annat. Men som du säger, skönt att få pyssla i lugn och ro. Det är avkopplande det med. Tänk att ni åker snart! Jag är så avundsjuk!!

 
At 1 juni 2008 kl. 21:08, Blogger Jenny said...

Annica - behövde du fylla i captcha nu? Försökte få bort det.

Jag hade lurar med bra musik när jag fixade lägenheten, då är det extra avkopplande. Jag tycker det känns lite jobbigt att vi åker snart, är så himla flygrädd :(

 
At 2 juni 2008 kl. 18:29, Anonymous Anonym said...

Nej nu var det lättare för mig att få iväg kommentaren. Tack!

Jag är också väldigt flygrädd. Tror att jag bloggat om det någon gång för länge sedan. Jag har flugit mycket i mina dagar men rädslan släpper aldrig. Tror att det handlar om mitt kontrollbehov. Helt utelämnad. Svårt att förstå om man själv inte är flygrädd tror jag. Helt ologisk rädsla.

Jag brukar bemötad det på olika sätt. Är barnen med pratar jag hela tiden och låtsas att rädslan inte finns.

Annars är det inte helt fel med lite alkohol för att lugna nerverna. Jag har tom tagit en lugnande tablett någon gång. Så illa är det. Postafen kan du köpa receptfritt på Apoteket (åksjuketabletter som lugnar).

Andas lugnt och tänk vad underbart ni kommer att ha det i Turkiet. Rädslor är bäst att bemöta säger dom lärda. Tänk vad duktig du är som klarar av en flygresa. Var stolt över dig själv. Kram

 
At 2 juni 2008 kl. 20:25, Blogger Jenny said...

Tack Annica! Jag har Postafen hemma, tack för påminnelsen. Jag ska nog ta något glas innan vi åker, har ju mamma och syskonen med mig som hjälper till med Alexander. Nu känns det lite bättre :)

 
At 21 juni 2008 kl. 11:33, Anonymous Anonym said...

Såg att jag visst var länkad härifrån! Visst är Dexter helt super. Längtar verkligen till säsong 3.

Ha en skön helg!

Kram
annah

 

Skicka en kommentar

<< Home