tisdag, mars 18, 2008

Nya vitvaror

Tisdag 18 mars

Idag gick jag upp kl 04.00 för att köra en kompis och hennes familj till Arlanda. Det var snö ute när jag kom ut. Usch, jag vill ha vår nu inte snö. Jag hann sova någon timme igen när jag kom hem. Sedan upp med Sebastian som hade läkartid halv 10. Han ska börja med Renässans varje kväll, även Alexander ska ha det varje gång han kommer hem från dagis.

Idag öppnade Stansen med bla Expert. Jag och min far åkte dit för att köpa vitvaror. Jag behöver en ny tvättmaskin och pappa en ny diskmaskin. Jag valde en LG med 7 kilo. Nu har vi både ny tvättmaskin och ny kyl/frys. Himla skönt med en hel frys, nu kan jag storhandla och få plats med allt.

K-Rauta försökte lura mig på 400:- Jag köpte en ny bänkskiva till köket och var tvungen att köpa med ett monteringskitt för 400:- När bänkskivan kom fanns det såklart inte med något monteringskitt. Min pappa monterade dit skivan utan problem, så vi behöve inte ens något monteringskitt. Jag åkte tillbaka till Kuk-rauta (nytt namn) för att få tillbaka mina 400:- kr.
- Nej det här är ingen återlämingsbar vara fick jag till svar. Men hallå, jag har ju inte ens fått varan.
- Eftersom jag inte behöver kittet längre kan du väl betala tillbaka till mig?
- Jag ber någon ringa dig imorgon så får ni lösa det här. Jag vet inte ens om det har kommit något kitt till dig. De hade alltså inte ens koll på om varan fanns eller inte. Det ringde aldrig någon från kuk-rauta så idag åkte min pappa dit. Han fick tillbaka mina 400 kr. Men han fick tjata lite. Jag hade säkert inte fått tillbaka om jag åkte dit själv.

2 Comments:

At 19 mars 2008 kl. 07:52, Anonymous Anonym said...

Kuk-Rauta? Haha! Go Jenny! Jag brukar också ta hjälp av pappa ibland. Konstigt att det ska behövas iofs.

Skönt med ny maskinpark! Trivs du också bäst i lägenhet? Alla tjatar på oss om hus men jag trivs så bra i lägenhet. Möjligtvis en radhus. Glad påsk om vi inte hörs innan dess! Stor kram Annica

 
At 19 mars 2008 kl. 08:05, Blogger Jenny said...

Annica - Visst är kuk-rauta passande namn? Är så less på dom! Ingen personal när man behöver hjälp och när man väl hittar någon är dom inte så trevliga. Så är det i alla fall här i Sollentuna.

Jo jag trivs jättebra i vår lägenhet, speciellt nu när vi har renoverat. Jag skulle också kunna tänka mig villa eller radhus men inte just nu. Glad Påsk! Kram kram

 

Skicka en kommentar

<< Home