tisdag, april 03, 2007

Fredagsmys hos pappa & mamma

Fredag 30 mars

Imorgon ska vi döpa Sebastian så idag ska vi på dopsamtal i Fresta kyrka. Vi åkte till Väsby redan på morgonen för att hämta nyckeln till församlingsgården som vi hyrde. Efter det var vi så duktiga och tvättade bilen hemma hos mina föräldrar, syrran kom hem och passade Sebastian. Alexander var på dagis. Dopsamtalet gick bra, det var en trevlig präst. Han förklarade hur dopet skulle gå till och vi valde psalmer.



Sebastian myser i mammas och pappas sköna soffa


Efter dopsamtalet åkte Jante och Sebastian hem medans jag och Alexander stannade hos mamma och pappa. Vi bestämde att jag och Alexander skulle sova över hos dom. Eftersom dopet är mitt i Alexanders sovtid så var det enklare att vara nära kyrkan.

Mina föräldrar hämtade Alexander på dagis idag, eftersom vi var på dopsamtal. Det gick jättebra, han blev så glad när han såg dom :)

På eftermiddagen fick Alexander hjälpa pappa att kratta på deras tomt. Han var så duktig och höll tag i krattan.



Kratta är roligt....


men att lägg stenar i en vattenkanna är ännu roligare