torsdag, mars 29, 2007

Ny mammakompis

Tisdag 27 mars

Började dagen med att gå till dagis med Alexander, jag tar alltid honom på tisdagarna för jag har föräldrarutbildning på tisdagar. Den är på öppna förskolan. Det är jätteskönt att ha öppna förskolan bredvid dagiset eftersom jag ofta är på öppnis med Sebastian. Vi har bestämt oss för att inte byta dagis i alla fall. Alexander trivs så bra och så är det mycket längre till det nya dagiset. Det är så skönt att bara ta vagnen och vara framme på några minuter. Det nya dagiset hade jag åkt bil till. Alexander kan byta dagis när han är lite större om det skulle behövas.

Föräldrarutbildningen var bra, vi är 5-6 mammor och våra små bebisar som pratar om hur det är att ha syskon. Vi fokuserar på det äldsta syskonet och pratar om svartsjuka mm. Det är bara två gånger kvar, lite trist för det är givande att prata med andra mammor som också har tätt mellan sina barn.

Klockan tolv hade jag tid för färgning av ögonfransarna i Väsby. Åkte bil till Väsby Centrum och hann med en lunch innan färgningen. Sebastian fick också lite mat, han är så snäll och sover bra i vagnen. Klockan ett skulle jag träffa en tjej som jag har pratat med på internet. Hon har en liten tjej som är född på samma dag som Sebastian. Vi gick tillsammans till öppna förskolan i Väsby, den ligger i Centrum. Det var roligt att träffa henne för hon var också en ung mamma. Hoppas vi kommer träffas igen.


Liz och hennes dotter Alva
Sebastian har precis börjat le mot oss, han är så söt!