onsdag, oktober 21, 2009

En dag med farmor & farfar

Onsdag 21 oktober

I söndags var vi hemma hos mina farföräldrar som bor i Täby. Vi började med en liten prommenad till Täby Centum där vi blev bjudna på Mc Donalds. Min farfar ser väldigt dåligt, nästan inget alls och farmor är dement. Ändå klarar de av att bo själva och även göra sådan här små utflykter. Efter lunchen fick Alexander välja ut en födelsedagspresent, han valde glatt en trumpet. Nu har han fått några instrument och han älskar verkligen att spela. På vägen tillbaka från Centum hann vi med en tur till lekparken. Barnen åkte rutschkana och klättrade i nät. Även jag och Jante prövade en gunga som snurrar runt och åker upp och ner. Vi stannade ett tag hos gammelfarmor och gammelfarfar som Alexander så fint säger. Farmor lyser verkligen upp när hon leker med killarna och det värmer mitt hjärta.
Visst är dom fina?
Alexander, farmor, farfar, Jante och Sebastian
Min farfar
Söta Sebastian

3 Comments:

At 22 oktober 2009 kl. 08:41, Anonymous Anonym said...

Magnus farmor är också dement. Hon är 92 år och bor på ett sjukhem.

Blir det inte jobbigt för farfar?

Magnus mormor lever också. Hon fyller 91 år i november. På min sida är vi bara tre generationer.

 
At 23 oktober 2009 kl. 20:35, Anonymous Maja said...

Oj, vad mycket ni bloggat när jag va borta : )

Visst är det härligt att se äldre tillsammans med barn! Jag ser det med farmor också, hon minns gamla saker som sitter i ryggmärgen när hon är med barn. Deras beteende är naturligt på något vis. Precis som barnens.

 
At 24 oktober 2009 kl. 16:33, Blogger Un Vagabundo Por El Mundo said...

Vilka fina bilder jätte söt farmor och farfar du har!

Kul för barnen med gammel farmor och gammel farfar =)

 

Skicka en kommentar

<< Home