onsdag, oktober 07, 2009

Alexanders barnkalas

Onsdag 7 oktober

Det blev inte ett enda bra kort från Alexanders kalas. Det blev ett lyckat kalas, lagom många barn och prat med de vuxna som stannade kvar. Vi hade skattjakt efter godispåsarna, vi lekte hela havet stormar, öppnade presenter och fikade. Känns som om man lägger mer och mer pengar på presenter, jag tycker det räcker med högst 100 kr för en barnpresent men jag tror han fick för mycket mycker mer. Hur mycket lägger ni ner på presenter till barn som ni inte är släkt med?





9 Comments:

At 11 oktober 2009 kl. 09:18, Anonymous Camillasnyahem said...

Vad roligt med kalas, ser mysigt ut! Det där med hur mycket presenten ska kosta vet jag inte riktigt eftersom Lea bara är 1 och inte börjat gå på kalas riktigt än men jag tycker också en 100-lapp låter rimligt om det är en klass/förskolekompis!

 
At 12 oktober 2009 kl. 08:49, Anonymous Anonym said...

Jag tycker också att 100 kr på lagom. Det beror lite på hur nära vän det är också. Är det till bästisen kan det bli mer.

Sen brukar jag fråga vad barnet önskar sig (eller föräldrarna) så det inte blir helt fel. Joakim som är 9 år ger bort biobiljetter ibland. Uppskattat. Barn har ju så mycket leksaker redan.

Min Simon leker nästan aldrig med sina leksaker. Mest bara bollar och sportprylar. Alice däremot leker en hel del med sina och grabbarnas prylar. Alice fick en så fin trätårta när hon fyllde år sist och den har barnen lek mycket med. Ett hett tips.

Vad leker dina killar helst med?

Och fina bilder!

Ps. Firar ni vuxna vänners födelsedagar också? Vi har vänner som alltid vill fira oss vuxna med. De har också tre barn. Det blir 10 födelsedagar. Galet tycker jag som hellre firar barnen (om det inte är jämnt). Ds.

 
At 12 oktober 2009 kl. 08:49, Anonymous Anonym said...

Förlåt! Vilken uppsats jag skev..

 
At 13 oktober 2009 kl. 09:00, Blogger Jenny said...

Camillasnyahem - Alexander fick saker för flera hundra av en och samma person. Jag tycker att det blev lite för mycket från vissa.

Annica - Jag tycker också att man kan köpa för mer om det är nära vänner eller gudbarn osv. Han är så liten, han blir ju glad av en bil. Det behöver inte vara så mycket när de är små. Tänk vilka förväntninar det blir när de blir äldre om det börjar så stort när de är små. Trätårta, vet du vad den finns att få tag i? S älskar att leka med mat och små koppar. Har köpt en servis till honom i julklapp.

 
At 17 oktober 2009 kl. 22:51, Anonymous Anonym said...

Jag tycker absolut att max en hundring räcker, tänk när de sedan börjar skolan och skall gå på kanske 10 kalas om året, det blir mycket pengar för föräldrarna + att ni själva skall ha kalas för era barn. kram/mamma

 
At 18 oktober 2009 kl. 12:02, Anonymous Anonym said...

Jag ska fråga var grannen köpte trätårtan så återkommer jag!

 
At 19 oktober 2009 kl. 11:09, Blogger Jenny said...

Tack Annica! En bra julklapp kan det bli.

 
At 20 oktober 2009 kl. 09:21, Anonymous Anonym said...

Grannen hade köpt tårtan på en vanlig leksaksbutik i stan som heter Lekstugan. Hittar du ingen kan jag köpa en och skicka till dig om du vill.

 
At 22 oktober 2009 kl. 14:21, Blogger Jenny said...

Tack Annica! Jag ska kolla runt, kan ju hända att den är billigare hos er.

 

Skicka en kommentar

<< Home