lördag, juli 19, 2008

Opererad

Lördag 19 juli

Natten mellan tisdag och onsdag fick jag åka in till gynakuten för att jag hade så ont i magen. Jag har haft ont väldigt länge, men bara på nätterna. Jag väntade på att det skulle gå över men det gjorde bara mer och mer ont. Efter två timmar i väntrummet fick jag träffa en läkare som konstaterade att jag hade två cystor, varav en var väldigt stor, hela 12 cm. Den fick inte ens plats på ultraljudsskärmen.
Jag blev inlagd och på morgonen kom ronden och då fick jag veta att jag skulle opereras på förmiddagen. Eftersom cystan var så stor så funkade det inte med titthål, utan de fick göra ett bikini-snitt. Operationen gick bra, jag var sövd. Det jobbiga var uppvaket. Då fick jag ligga med alla nyförlösta kejsarsnittade och fick lyssna på alla baby-skrik.
Jag tålde inte morfinet och de starka tabletterna, så jag kräktes en del. I fredags hämtade pappa mig och nu ligger jag hemma på soffan som ett stort paket och kan inte göra något.
Alexander är hos syster i Örebro och Sebastian är hemma hos mamma och pappa. Jag är sjukskriven i fyra veckor. Jag skulle aldrig föda med kejsarsnitt, det här är hundra gånger värre än att föda vanligt. Jag förstår inte folk som väljer att föda med kejsarsnitt, att ha så ont efteråt och inte kunna gå på toa själv är väldigt jobbigt.

5 Comments:

At 20 juli 2008 kl. 17:04, Anonymous Anonym said...

Men gumman vad jobbigt! Hoppas det blir bättre snart. Titta på bra filmer och ät massa choklad. Stor kram

 
At 20 juli 2008 kl. 18:49, Blogger Jenny said...

Tack Annica! redan idag är det bättre men kan inte komma ur sängen själv än. Kram

 
At 21 juli 2008 kl. 11:25, Blogger Jojo said...

Men gud vad jobbigt för dig! Stackars! Jag födde med kejsarsnitt så jag förstår hur ont du har det, tål inte heller morfin.

 
At 25 juli 2008 kl. 21:21, Blogger Jenny said...

Jojo - Kommer du ihåg hur länge det gjorde ont i såret? Nu har det gått över en vecka och det känns fortfarande.

 
At 30 juli 2008 kl. 17:13, Blogger Jojo said...

Hej igen. Det ömmade nog i 14 dar kanske, minns inte så noga, det är ju så olika för olika människor också. Hoppas du blir bra snart.

 

Skicka en kommentar

<< Home