måndag, juli 14, 2008

Magont

Måndag 14 juli

Jag har haft magont en längre tid nu, kanske 2 månader. Det är värst på nätterna och mornarna, det värker långt ner i magen. Jag är rätt smärttålig men i natt trodde jag magen skulle spricka. Jag tog ett bad kl 3 och då hade jag varit vaken sedan 1. Det hjälpte inte och jag gick ut och la mig i soffan så jag inte skulle väcka Jante med mina klagomål. Tillslut somnade jag men det gjorde ont när jag vaknade. Hos husläkaren fick jag ta blodprov och urinprov. Det visade sig att jag hade blåskatarr som jag fick penicillin mot. Var även rätt svullen och hård på magen så han skickade en remiss till röntgen. Fick även något äckligt pulver som ska ätas för att få ordning på magen. Magen känns nästan så hård som den gör när man är gravid, men det är jag i alla fall inte ;) Nu ska jag hoppa i säng, har lite ont så det blir nog en vakennatt igen. Skönt att Jante är ledig den här veckan, idag fick jag sova middag för jag var så trött.

3 Comments:

At 17 juli 2008 kl. 23:18, Anonymous Anonym said...

Nu försvinner ju förhoppningsvis magvärken, efter din operation. Tyckte så synd om dig idag på sjukhuset, hoppas du blir helt bra inom kort! Jag älskar dig syster!

 
At 18 juli 2008 kl. 19:00, Anonymous Anonym said...

Usch vad jobbigt! Hoppas allt gått bra. Kram

 
At 25 juli 2008 kl. 21:22, Blogger Jenny said...

Caroline - Tack för att du är så go! Älskar dig också!!! Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home