måndag, maj 12, 2008

Kräk-vecka

Måndag 12 maj

Tisdag den 6 maj, för nästan en vecka sedan började Alexander spy. Dagen efter även Sebastian. Sedan gick det några dagar med bara rinnande magar och många blöjbyten. Jag själv var till läkaren i lördagskväll, hade 39.5 graders feber när jag kom dit. Fick veta att jag hade halsfluss precis som syster min. Skönt med penicillin, håller tummarna för jag inte får svamp av penicillinet den här gången. Förra gången fick jag torsk, som småbarn brukar få. Söndag (igår) började Alexander spy igen! När tar allt slut! Jag har haft hög feber och inte alls ork att ta hand om två magsjuka barn. Jante har fått tagit alla spyor och ledsna barn. Idag när vi vaknade hade Alexander en kalasblöja till oss, jag ber snällt Jante ta den för jag har jätteont i magen. Han börjar byta medans jag sitter på toa. Helt plötsligt vänder han sig om och börjar togkräkas i badkaret (jag har ju ockuperat toan). Det kom inte lite heller, själv är jag så känsig för spyor så jag kräks nästan själv. Jante ringer sin mamma som får komma och ta hand om barnen medans han jag jag mest bara sover. Tur man har släkt i närheten. Tack snälla svärmor för idag. Nu på kvällen efter lite välling började Sebastian spy igen!!! Han har ju inte spytt på flera dagar men nu kom det hur jävla mycket som helst. När tar allt elände slut? På lördag ska ju jag vara fadder på Olivias dop och min bästa kompis gifter sig. Det kan jag ju inte missa. Jag är den enda i familjen som inte fått spysjukan men det är ju stor risk att jag får det. Imorgon ska jag ställa klockan på åtta och ringa vårdcentralen. I morse rinde jag 8 minuter över och då var alla tider slut.