måndag, februari 26, 2007

Sjuklingar

Tisdag 20 februari
Dagen började inte så bra, dagis ringde och frågade om vi kunde ha Alexander hemma idag eftersom två dagisfröknar var sjuka. Visst kan jag det eftersom jag ändå är mammaledig med Sebastian. Jante klagade igen på magont och illamående. Trist eftersom han var ledig idag och vi skulle ha båda barnen hemma. Han gick in på toa och kräktes och jag bestämde mig för att gå till öppna förskolan med barnen. Det känns bra att lämna Jante hemma själv så han får vila. Jag fick tag i Tatti och vi gick till öppnis tillsammans. Vi käkade lunch på McDonalds och jag fick Alexander att sova i vagnen som han annars inte alls vill. Då slapp jag gå hem och lägga honom utan vi kunde i stället gå till öppnis igen. När Alexander vaknade var han jättedålig i magen, som tur var hade Tatti extra kläder med sig som vi fick låna. På kvällen kom mina föräldrar och åt middag hos oss, jag gjorde fläskfilégryta. Vi fick jättefina kläder både till Alexander och till Sebastian.


Alexander ska sova i vagnen efter en god lunch, hamburgare utan något på.


Jessica får glass på McDonalds
Sebastian vilar i vaggan