torsdag, december 18, 2008

Trist

Torsdag 18 december

Min dator är trasig! Jante som är duktig på datorer och som har jobbat på Dells support sa att modekortet är trasigt. Jag är så ledsen! Allt bara kolapsar hemma hos oss och så går det magsjuka på dagis så vi blir säkert sjuka lagom till jul.

Nu vill jag köpa en ny dator men det är ju så dyrt. Fick reda på att jag skattat för lite så den här månaden måste jag lägga undan 13000. Känns inte som någon bra idé att köpa en ny dator då. Jag har i alla fall hittat en som jag vill ha. Ska ringa Dell idag och se om dom har något bra erbjudande.

3 Comments:

At 18 december 2008 kl. 09:05, Anonymous Anonym said...

Nej vad tråkigt! Känner igen känslan. Vi köpte nyss ny diskmaskin. Trist utgift innan jul.

Moderkortet gick i Joakims dator men det var inte svindyrt att ersätta. Kanske datorn är gammal så det är lika bra att byta? Kram Annica

 
At 18 december 2008 kl. 13:15, Anonymous Anonym said...

Hej!

Usch, inge roligt när sånna saker går sönder, roligare kan man ju ha för pengarna! Det var ju så längesen vi sågs, saknar våra galna bilturer letandes efter vagn:) Tänk den där gubben, ha ha.

Hoppas ni håller er friska!!

Kram karin

 
At 18 december 2008 kl. 14:22, Blogger Jenny said...

Annica - Det var visst inte modekortet utan grafikkortet som var sönder. Det är inte heller så dyrt att fixa med den börjar bli gammal och trött. Vi ska försöka byta ikväll, Jantes föräldrar har en dator som de ska slänga. Annars väntar jag nog med en ny till efter jul när det ev är rea.

Karin - jag har ju lite saker till Ella från Ullared. Kan du inte komma över en sväng på lördag efter barnen har sovit om alla är friska? Eller är ni upptagna? Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home