söndag, november 02, 2008

Shoppingen på Ullared

Söndag 2 november

Är helt slut i kroppen efter en dag på Ullared. Jag körde hela vägen dit och hem, på väg dit regnade det konstant hela vägen och det var kolsvart ute. Det finns ingen belysning på E4:an utom när man kommer till lite större städer. Jag tycker det är rätt jobbigt att köra när det är mörkt och regn men vi kom fram till slut. Tyvärr var det stopp ca 1 1/2 timme strax innan Södertälje annars hade vi nog kommit fram lite tidigare än 23.30.

Shopping hela lördagen eller från 07.30 till 13.30. Kundvagnen blev full så jag lastade ut i bilen och tog en sväng till och då fyllde jag bara halva vagnen :) Det blev en del julklappar och lite kläder till mig och resten av familjen. Ullared har så himla bra system i sina provhytter, man får ett nummer och går till den provhytten, det blir aldrig kvar kläder i hytten eftersom de håller reda på hur många plagg man har med sig. Sedan när man är klar hänger man de kläder man inte vill ha på ett band så det finns aldrig några kläder framme, allt försvinner och hängs ut igen.

Idag har vi sålt våra Billy-bokhyllor så nu är det nästan tomt här inne. Imorgon kommer målarna och målar och senare i veckan ska det även tapetseras. Vi har köpt tapeter från Nordic Leaves. Det blir en fondvägg i vardagsrummet, resten kommer målas i Stockholmsvitt. Vår nya soffa kommer tidigast den 17 november. GUD vad jag och Jante saknar soffan, det är så skönt att krypa upp i soffan när barnen somnat och bara mysa. Nu går jag och lägger mig istället och läser. Imorgon kommer jag vara hemma med Sebastian som är sjuk, han har spytt och idag har han haft feber. Känns sådär att behöva vabba redan tredje veckan men Jante var hemma 2 dagar förra veckan. Vi måste ju dela på dagarna. Just det, jag kommer ha en tävling på bloggen om ett tag, kolla in lite då och då :)

3 Comments:

At 3 november 2008 kl. 07:21, Anonymous Anonym said...

Låter som du gjorde en hel del bra shopping!

Spännande med nya vardagsrummet och visst är det trist att vänta på möbler. Man vill ju ha direkt liksom ;-)

Kram

 
At 3 november 2008 kl. 09:45, Anonymous Anonym said...

Kul med en tävling! Jag har aldrig varit med i en bloggtävling. Nu ska jag nog haka på : )

Hoppas Sebastian blir bra snart, ge honom en kram från mig!

Kram Maja!

 
At 3 november 2008 kl. 14:04, Anonymous Anonym said...

Spännande med en tävling!

Vilken fondtapet har ni valt?

 

Skicka en kommentar

<< Home