torsdag, oktober 30, 2008

Dagisbarn

Torsdag 30 november

Mina barn är på dagis många timmar varje dag. Tur att jag gillar vårt dagis så mycket. I morse när jag lämnade stod Sebastian i fönstret och tittade på mig när jag gick. Han når precis upp med sitt lilla huvud så han kan kika ut. Han var inte ledsen utan stod bara där och tittade på mig. Då fick jag en klump i magen, hade jag kunnat hade jag jobbat 50% och varit med barnen istället. Lilla Sebastian som inte ens fyllt 2 år, han stod kvar tills jag gick in i bilen och körde iväg. Jag vet att dom har det jättebra på dagis, de älskar sina fröknar och kompisar. Båda springer in till dagis och jag får tjata om puss och kram när jag ska gå. Hade varit mycket jobbigare om de var ledsna när man lämnade.

Imorgon åker jag till Ullared med mamma, pappa och Caroline. Jag försökte ta ledigt från jobbet eftersom vi även har 3-års kontroll med Alexander men jag fick ej ledigt. Trist för jag hade tänkt ha en mysdag med Alexander. Nu får vi gå på kontrollen och sedan får jag jobba några timmar innan vi åker till Ullared. Ska inte shoppa så jättemycket, blir lite julklappar till barnen. På måndag kommer målaren och fixar vårt vardagsrum och någon gång nästa vecka kommer byggkillarna och lägger nytt golv till oss. Nu längtar jag tills allt är klart med lägenheten. Just det, vårt kök är klart! Ska försöka ta lite bilder ikväll och visa er hur fint det blev.

2 Comments:

At 30 oktober 2008 kl. 09:02, Anonymous Anonym said...

Det är typiskt vi mammor att ha dåligt samvete för allt. Mina barn är inte så länge på dagis men jag stressar ändå dit och hämtar dom. Speciellt med Alice känns det jobbigt. Min lilla bebis! Men som fröken sa, hon sover ju länge på em.

Fröken berättade att trots att hon jobbar på dagis så känner hon lika med sina barn. Hemskt vore det kanske annars.

Kul med shopping och renovering! Jag vill se köket! Kram

 
At 31 oktober 2008 kl. 09:11, Anonymous Anonym said...

Vad roligt att köket är klart! Ska bli jätteskoj att se hur det blev! Uh, jag kan nog förstå känslan över det lilla söta huvudet som tittade upp, till och med jag får en klump i magen. Tänk när det är Ellas lilla huvud som tittar upp där...kanske ska bli hemmafru ändå:)

Hörs snart! Kram Karin

 

Skicka en kommentar

<< Home