lördag, oktober 25, 2008

Nu har vi inga soffor kvar

Lördag 25 oktober

Vi satte ut våra två soffor på Blocket och vips så var dom sålda. Självklart försökte de pruta men jag var inte snäll, eftersom fler hade ringt och ville köpa så fanns det ingen anledning att gå ner i pris. Vi sålde båda för 2000:- ink extra överdrag till båda sofforna. När dom kom för att hämta så fick dom även köpa bordet för 100 kr. Nu får vi ligga i sängen och titta på teve och jag och mannen satt och åt vår mysmiddag i köket istället för i vardagsrummet. Vi låter barnen äta innan oss ibland på fredagar eller lördagar och så har vi lite mys för oss själva senare när de sover.

Jag träffade ju Ikea heminredaren i fredags och nu är jag såklart sugen på göra om vardagsrummet. Vi ska bara sälja allt som finns i rummet och sedan spara ihop lite pengar. Vi ska även lägga nytt golv och måla om. Det kommer bli så fint! Har pratat med killarna som kaklade hos oss och de ska även lägga golvet åt oss.
Adjö tygsoffa och välkommen lädersoffa
Nu ska vi sälja våra Billybokhyllor och sedan är det nästan tomt.

5 Comments:

At 27 oktober 2008 kl. 13:00, Anonymous Anonym said...

Vi väntar på nya lädersoffor från Ikea. Tyg är snyggt men ack så opraktiskt i vardagen med småbarn.

Sen vi flyttade vill jag bara ha nytt och göra om hela lägenheten. Farligt det där med inredning;)

 
At 27 oktober 2008 kl. 16:23, Blogger Jenny said...

Annica - kul att höra ifån dig :) Saknar dig! Vilken soffa har ni beställt? Vi har beställt Karlstad 2 sits med shcäslong. Vi ska även ha två fotöljer från Karlstad. Visst är det kul att ha allt nytt men det tar en massa energi från en. Nu ska vi lägga nytt golv och måla om vardagsrummet.

 
At 28 oktober 2008 kl. 10:12, Anonymous Anonym said...

Detsamma!

Vi köpte två stycken Lervik.

Det tar verkligen massa energi och det är svårt att se något slut på det hela. Nya tapeter, möbler att sätta ihop, gamla möbler att sälja och mitt i allt ska man jobba och hinna med barnen. Puh!

Just nu planerar jag för Simons 3-årskalas (han fyller nästa tisdag). Förra veckan blev det premiär-VAB.

Jag finns här och läser men vet inte hur jag ska göra med min egen blogg. Älskar ju att blogga men det tar sån tid. Sen har jag börjat få problem med att alla vet allt. Tjejerna på jobbet läser, svärmor etc. Kanske en låst blogg? Vet inte riktigt än hur jag ska göra.

Och tänk inatt kom första snön! Gissa om barnen är lyckliga?! Kram Annica

 
At 28 oktober 2008 kl. 10:20, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At 28 oktober 2008 kl. 10:21, Anonymous Anonym said...

Ser att länken inte fungerar. Sorry!

 

Skicka en kommentar

<< Home