söndag, augusti 31, 2008

Cow Parade och Kanada

Söndag 31 augusti
Igår kväll satt jag vid datorn och letade paradkossor. Jag samlar på kossor från cow parade. Inte bara svenska utan även kossor från andra länder. Har bara två Svenska kossor än så länge. Nu när dollarn är så låg så är kossorna mycket billigare i USA och Kanada än de är i Sverige. Jag var och köpte två nya på Servera i veckan för ca 450 kr styck. Kollar man kossor från utlandet så kostar dem mellan 75-200 kr styck. Tyvärr så läggs det på tull och skatt så det blir inte så mycket billigare än att köpa i Sverige. Igår kväll kom jag på att en av mina bloggare bor i Kanada. Jag har läst hennes blogg i över ett år nu. Jag hittade en kossa på Kanadas e-bay för under 100 kr. Tyvärr så fraktade de inte just till Sverige. Jag skickade iväg ett mail till henne men auktionen skulle avslutas bara en timme senare. Skulle jag våga ringa? En tjej som jag har följt en längre tid men som jag aldrig har träffat eller pratat med. Hennes sambo är Kanadensare så ev skulle jag prata på engelska, men det är ju inte så stora problem. Lite osäker kände jag mig, jag räknade ut att tiden skulle passa bra, kl var 23.00 här så där borde den vara runt 17.00. Till slut så hittade jag hennes nummer och ringde. Tur jag gjorde det, trevligare tjej får man leta efter. Vi pratade i ca 20 minuter och hon ville hjälpa mig! Så himla gulligt! Vi vann auktionen och den kostade inte mer än ca 70 kr. Sedan blir det lite frakt både till Ida och sedan från Ida till mig. Jag blev så glad! Tack snälla Ida för all hjälp :)

Här ser ni flera av mina kossor, inte alla men en del.

Den som läser tidningen är ny, den har slips och är en av mina favoriter.

Den nya kossan, med en kopp under spenar.

2 Comments:

At 31 augusti 2008 kl. 22:18, Anonymous Anonym said...

Vilken fin kaffekossa, den gillar jag! Ja, det gäller att inte va rädd att ta för sig. Kul att du ringde och att hon hjälpte dig! Människor är i huvudsak snälla och vill gärna hjälpa till : )

 
At 1 september 2008 kl. 13:56, Anonymous Anonym said...

Roligt att du lägger upp bilder på kossorna :) Jag gillade den bruna kossan, jättefin!! Snart har du inte plats med fler kossor ju =P

 

Skicka en kommentar

<< Home