måndag, november 12, 2007

Tidiga mornar

Lördag 13 oktober

När man är småbarnsförälder måste man gå upp tidigt varje dag. Det gäller inte mig, men så är det för min man. Han låter mig sova när han är hemma, jag säger ofta att jag ska gå upp med barnen men det slutar oftast med att jag får sovmorgon. Lyx. På vardagarna går jag såklart upp tidigt, speciellt dom dagarna när Alexander är hemma. Jag skulle tycka det var helt OK att gå upp om jag inte var så jävla trött. Måste vara fel på mig! Jag matar Sebastian en gång varje natt, någon gång mellan 3 och 5. Han kan ta en timme på sig att somna om. Men jag går och lägger mig tidigt så jag tycker jag har fått sova så många timmar jag behöver. Tydligen inte. Vet inte vad jag ska göra, vill inte vara så trött, känner mig som en sämre mamma när jag är trött. Blir irriterad för småsaker och skäller mer på barnen.

Den här lördagsmorgonen var vi alla uppe tidigt och åt frukost tillsammans. Mysigt! Vi gick ut till den nya (inte färdiga) lekparken. Sebastian sov sin förmiddagslur i vagnen och Alexander ville såklart leka.


Här byggs det en ny stor fin lekpark.

Alexander är modig och gör som de större barnen.

Han går fram och tillbaka, tröttnar aldrig.


Här testar han sin balans på gungade brädor.

Det dröjor några år innan han kan klättra i nät. Men gå under är inga problem.

Här pratar han med våra grannar som också var ute tidigt.

3 Comments:

At 13 november 2007 kl. 08:16, Anonymous Anonym said...

Jag tror inte att det har med hur många timmar man sover utan att man alltid är trött som småbarnsförälder. Man är i farten precis hela dagen. Och jag gnäller också på mina stackars barn i onödan ibland när jag är så trött att ögonen svider.

Men tänk om bara några år! Då när barnen börjar bli större. Härligt! Få av våra vänner har barn trots att vi är 32 år. Magnus brukar säga det att när dom börjar skaffa barn är våra större och vi har gjort våra jobbiga småbarnsår.

 
At 13 november 2007 kl. 13:35, Anonymous Anonym said...

Ååh, han e så go min lilla gudson Alexander!

Jadu, Jenny, sömnen ja! När ska man som småbarnsförälder få sova??? Man blir smått galen ibland, sen får man ett leende eller en blöt puss, då smälter man!
Kram på er //Malin

 
At 13 november 2007 kl. 17:43, Anonymous Anonym said...

Vilken härlig morgon det låter som.

Förstår att det är svårt att va på topp när man är så trött. Typiskt att du hade svårt att sova när du va hos syrran din.
Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home