fredag, februari 16, 2007

Dagis

Onsdag 14 februari


Alexander har börjat på dagis. Inskolningen gick jättebra, tog bara två dagar. Han vinkar inte hejdå till oss utan förvinner bara in i lekrummet. Första veckan när jag hämtade honom ville han inte gå med hem, utan gick till lekrummet. Nu när jag hämtar honom springer han till mig och säger mamma. Ibland ser fröknarna mig innan jag har kommit in och då står Alexander vid dörren och ropar på mig. Jag tror han ser hur glad de andra barnen blir när deras föräldrar kommer och därför gör han likadant. Han sover tyvärr bara en timme på dagen på dagis så när vi kommer hem är han så himla gnällig. Ibland har jag lagt honom i sängen så han har fått vila mellan 16-17, så har jag tagit upp honom när maten är klar. Jag hoppas han börjar sova längre på dagis, hemma sover han två timmar. Jante lämnar Alexander halv nio på morgonen och jag hämtar honom tre, då har han ätit mellis där också.


Alexander får ett rån medans jag lagar mat.


Sebastian växer och nu är han 1 månad gammal.

1 Comments:

At 16 februari 2007 kl. 23:18, Blogger sofie said...

hej! såg att dina söner heter sebastian och alexander, det heter mina bröder! får ni en tjej också föreslår jag sofie ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home