torsdag, mars 18, 2010

Bebisen - hon eller han?

Torsdag 18 mars

Idag var vi alltså på Mama Mia i stan. Vi fick se vår lilla bebis igen. Den var rätt stor nu så man kunde inte se hela på en och samma bild. Vi frågade om hon kunde se vilket kön det var, tyvärr så sa jag vad som hade sagts på förra ultraljudet. Bebisen låg lite dumt till så det var svårt att se. Tror den hade benen i kors också.

På första ultraljudet sa barnmorskan att det var en tjej, hon såg två streck som var typiska för tjej. Jag har ju svårt att tro på det, eftersom vi har två killar och det är väldigt mycket killar på Jantes sida. Fast jag har ju mått mycket sämre den här gången. Den kinesiska kalendern blir det en flicka och med killarna har det stämmt. Men den har ju 50% chans att ha rätt :)

I alla fall så sa hon att det såg ut som en tjej, men hon var ju inte säker. Vi har ju köpt lite klänningar och rosa kläder så vi får väl sälja om det kommer en kille.

7 Comments:

At 18 mars 2010 kl. 19:22, Anonymous linda,antous mamma said...

va kul!!!!!!! vill ochså ha tjej:-) men har ej kollat...överraskningar e bäst..

 
At 18 mars 2010 kl. 19:51, Anonymous Anonym said...

Grattis! En liten dotter.

Jag vet. Det är svårt att föreställa sig en tjej när man har pojkar sen tidigare.

Jag är så glad för din skull. Först två fina prinsar och sen en prinsessa.

 
At 18 mars 2010 kl. 20:41, Blogger Jenny said...

Linda - Det ska bli spännande att se vad du får. Vad tror du själv?

Annica - Känns så overkligt, tror inte på det innan den föds. Precis som för dig, två killar först och sedan en tjej! Alexander blev så glad, han vill ha en syster :)

 
At 18 mars 2010 kl. 21:19, Anonymous Anonym said...

Tro på det! BM skulle ju inte säga något om hon var osäker.

Jag kunde för mitt liv inte föreställa mig hur Alice skulle se ut. Som killarna fast en tjej.

 
At 19 mars 2010 kl. 08:11, Anonymous linda said...

tror o hoppas tjej men jag känner ingen skillnad som folk alltid frågar...intalar mig pojke så jag inte blir besviken då d e sista gg nu:-) har ju samam pojk mage men min mamma gade som jag då hon väntade mig o syrran--

 
At 21 mars 2010 kl. 20:13, Blogger Jenny said...

Annica - Jag säger fortfarande den om tjejen. Men jag ska försöka tro på vad BM sagt. Jag kommer nog ändå bli förvånad om det är en tjej :)

Linda - Jag tror inte på pojkmagar och tjejmagar. Jag har en typisk killmage. BM säger att det beror helt på hur man själv är byggd. Samma med hjärtljuden, alla mina har legat på 150-160 och det ska ju vara typiskt för tjejer.

 
At 25 mars 2010 kl. 12:43, Anonymous Lisa said...

Åh det e nog en liten tjej som gömmer sig där inne. Gud vad roligt för er, du har ju velat ha en tjej med=)

 

Skicka en kommentar

<< Home