söndag, januari 17, 2010

Vecka 17

Söndag 17 Januari

Idag går jag in i vecka 17! Gud vad tiden har gått fort den här gången. Föder jag lika tidigt som de andra två har jag bara 18 veckor kvar. Jag ska försöka få fram lite magbilder i fortsättningen. På onsdag ska jag till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden och mäta magen. Om 1-2 veckor är det ultraljud, vi ska för första gången ta reda på vad det är för sort. Längtar. Vi kommer därimot inte att dela med oss till andra.

Jag mår inte lika illa längre och är mindre trött. Jag har otroliga ligamentsmärtor (om det nu är det det är) som jag knappt överlever. När jag får ont måste jag lägga mig eller sitta kvar, det går inte att röra sig åt något håll. Vetekudden hjälper lite men det kan ta upp till en timme innan det släpper. Jag har även fått ont i ryggen (har ju diskbråck), vilket är jobbigt när man ska lämna och hämta två busbarn på dagis. Sebastian behöver rätt mycket hjälp med overall och knäppa bilbälte.

Idag har jag varit duktig och lagt upp lite auktioner på Tradera. Har några kvar att lägga upp men de får vänta tills senare ikväll eller senare i veckan. Vore skönt att få upp alla idag.

6 Comments:

At 18 januari 2010 kl. 07:14, Anonymous Anonym said...

Spännande!

Eftersom du redan har två fina prinsar önskar jag dig en prinsessa den här gången. Man får önska.

Jag gjorde fostervattenprov med Alice. Jag var över 30 år och orolig av olika orsaker. Vi fick välja om vi ville veta könet. Det ville vi.

När brevet kom och det stod att kromsonuppsättningen var som den ska och könet var kvinnligt grät jag. Jag messade hela min telefonbok och klicka genast hem klänningar.

Sen blev jag tårögd graviditeten igenom när jag tänkte på att det var en liten tjej där inne i magen.

Jag tyckte att det hjälpte mig mycket under förlossningen att jag visste könet. Vi hade redan en relation.

 
At 19 januari 2010 kl. 15:53, Anonymous Anonym said...

Om du inte får så mycket för leksakerna köper jag dessa till Benjamin, även tröja i storlek 104.
/mamma

 
At 20 januari 2010 kl. 17:32, Anonymous S@ra said...

Jag köpte Kranis och några andra Byggare Bob på Myrorna och Mattias visste knappt till sig av förtjusning. Visste inte att han var så Byggare Bob-frälst.

Hoppas de får rejält betalt! Om inte så budar jag.

Behöver du gravidkläder så säljer jag det på Tradera nu. Får jag inga bud kan de få fynda dem!

 
At 20 januari 2010 kl. 17:33, Anonymous S@ra said...

Det är skithäftigt med triss i polkar tycker jag!!!

 
At 20 januari 2010 kl. 17:36, Anonymous S@ra said...

Pojkar, skulle det ju stå!

 
At 27 januari 2010 kl. 10:20, Blogger Jenny said...

Annica - Jag önskar att det är en liten tjej men ändå häftigt med 3 killar. Ingen i vår släkt som vi vet har fått 3 killar. På min sida är det fler tjejer. Mamma har bara en syster och pappa har bara en syster. På måndag får vi veta :)

Sara - Jag fick över 80 kr för vissa av Byggare Bob bilarna. Jag tror jag köpte de på Ullared för ca 50 kr styck. Det viktiga är att bebisen är frisk, men får jag välja skulle jag nog vilja ha en tjej. Förmodligen blir det triss i killar för mig med.

 

Skicka en kommentar

<< Home