onsdag, september 02, 2009

Dagis rapport

Torsdag 10 september

Vårt dagis har problem. Vet inte om det kommer bli bra eller inte. Alexander trivs inte så bra längre, det finns tre killar som retar honom, slår honom och fryser ut honom. Det går bra när han leker med dom en och en men så fort det blir fler så spårar det ur. Fröknarna vet om det här men tyckte först inte det var något problem. Nu när Alexander inte vill gå in (gäller bara ibland) så har de förstått att det verkligen är ett problem. Jag ringde dagis för att höra hur det gick då fick jag reda på att de bara var två fröknar på 23 barn och att de redan hade fått säga åt killarna ett par gånger. Då brast det för mig, jag kunde inte vara kvar på jobbet utan åkte direkt och hämtade hem honom. Det här hände för två veckor sedan. Förra fredagen var jag med på dagis halva dagen och det är inte bra. Sebastian var ute i regn i bara jeans och gympaskor. Han var jättekall när jag kom över till hans avdelning. Jag fick gå in och sätt på honom torra kläder och satte på honom galonisar. Det skumma var att alla barn utom S och en till hade på sig regnkläder. Han hade sina regnkläder på sin krok så jag fattar inte varför han inte hade det. När jag kom ut var svaret från fröken att det var så skumt väder, sol, regn och så sol igen. Det kvittar om det är sol, har det regnat är det blött och då måste galonisar på. För några veckor sedan hade Sebastian en använd kissblöja nere i byxbenet när vi skulle byta på honom. Hur kan ett så bra dagis bara förfalla på det här sättet. Trist!

Jag har pratat mycket med Alexander, han vill inte byta dagis. Han säger att killarna ibland är snälla och ibland har de kastat sand eller bråkat. Jag tror att det beror mycket på att dessa killar är rätt livliga och Alexander är lugn. Hur som helst ska han inte behöva må dåligt där han är hela dagarna.

2 Comments:

At 11 september 2009 kl. 08:26, Anonymous Anonym said...

Fy vad det gör ont i mammahjärtat när jag läser detta!

Jag skulle genast ringa enhetschefen. Så här får det inte vara.

Är det hög personalomsättning?

 
At 13 september 2009 kl. 20:15, Blogger Jenny said...

Annica - Det är verkligen så trist! De har inte alls så hög personalomsättning. De hade otur i våras när många slutade men sedan har det varit samma. Men det är inte alls några bra på Sebastians avdelning. Alexander har 3 bra fröknar men om någon är sjuk så får de ingen vikarie. 2 fröknar på 23 barn! Jag ska ta tag i chefen och höra vad hon har att säga om det. Måste en till fröken åka iväg med något barn till sjukan eller att hon själv skulle bli sjuk så skulle det vara 1 personal på 23 barn.

 

Skicka en kommentar

<< Home