tisdag, oktober 17, 2006

Lek i lekparken

Tisdag 17 oktober

Alexander sover jättelänge på morgonen nu för tiden. Den senaste veckan har han vaknat runt 6-7 och fått välling och sedan somnat om till 08.30-09.00. Det är skönt att få vila men trist för sångstunden på öppnis börjar 09.30. Ibland har vi lyckats hinna men i morse kom vi för sent. Samuel låg och sov i vagnen när vi kom och han sov så länge så han missade öppnis helt. Jag och Rikard gick istället till en lekpark med barnen. Alexander har aldrig lekt i sand förut och det märktes. Han åt några nävar med sand och smakade på kottar och pinnar. Samuel var så duktig och grävde i sanden med en spade. När vi kom hem hade Alexander sand i blöjan, även fast han hade sina nya allväderskläder på sig. Både han och jag hoppade ner i badet, skönt.



Samuel och Alexander får sitta i Rikards knä när han cyklar.

Alexander smakar på både löv, pinnar, kottar och sand.

På eftermiddagen var det fotografering på öppna förskolan. Förra gången vi tog kort där var Alexander 7 mån och då log han åt fotografen. Den här gången var han mer intresserad av alla lampor och av kameran. Det blev ett litet leende till slut, jag fick leka tittut bakom fotografen. Jag hade hoppats på att hans tänder skulle synas på fotot men det gjorde de inte.


Dom här kläderna hade Alexander på sig på fotot hos fotografen.

2 Comments:

At 19 oktober 2006 kl. 07:45, Anonymous Anonym said...

Jag håller verkligen med dig Anna!

 
At 19 oktober 2006 kl. 17:05, Blogger Jenny said...

Vad glad jag blir att ni gillar att läsa det jag skriver :) Kram på er

 

Skicka en kommentar

<< Home