tisdag, april 28, 2009

Pollen

Tisdag 28 april

Nu har allargin slagit till, pollen flyger i luften och jag nyser. Igår kom en kollega in i mitt rum och frågade om jag var ledsen. Tydligen hade någon sagt att jag var ledsen och skickat in en kollega för att kolla om jag var okej. Jag hade ju bara snytit mig och ögonen rinner ju till och från. Jag har börjat med tabletter men jag tror jag blir trött av dom. Igår hade jag svårt att hålla mig vaken.

I år ska jag ta sprutan för första gången och jag hoppas den funkar. När vi är på landet vid midsommar kan jag inte gå med ner till firandet för allt gräs.

4 Comments:

At 28 april 2009 kl. 13:34, Anonymous Anonym said...

Fy vad jobbigt! Och gulligt att de kom för att kolla till dig. Trivs du bra på nya jobbet? Kram Annica

 
At 28 april 2009 kl. 17:01, Anonymous annso said...

kan man ta sprutan när säsongen kommit igång? jag har också jättemycket, skulle ut och springa idag på dan och höll på att dö.
kram på er!

 
At 29 april 2009 kl. 08:37, Blogger Jenny said...

Annica - det är okej. Lite strul men jag har eget rum och nära hem.

Annso - Ja sprutan kan du ta när du börjar känna av allergin. Jag ska ringa och boka tid idag.

 
At 9 maj 2009 kl. 10:38, Anonymous S@ra said...

Hoppas du blir bättre!

Jag tar nässpray (Rhinocort) som hjälper jättebra om man är diciplinerad och verkligen kommer ihåg att ta varje dag.

Har alltid haft enormt mycket besvär med röda svullna ögon som kliar-kliar-kliar och nysningar så många och kraftiga att man blir en sanitär olägenhet. Tabletter hjälper inte så bra. Ögondroppar helst inte eftersom jag vill ha linser. Men nässprayen hjälper.

Sen tycker jag allergin blivit bättre med åren. Det var riktigt illa för 10 år sedan. Då var jag mycket aktiv inom Lottorna och gick en hel del officersutbildningar. Som militär på övning ute i fält med gräs-gräs-gräs överallt... ja, ni kan ju tänka er.

 

Skicka en kommentar

<< Home